Search:

HubSpot Sales Hub Enterprise

CRM, jota myyntijohto ja myyjät haluavat käyttää.

HubSpot Sales Hub Enterprise: Kitkan poistava yritystason CRM

HubSpotin tutkimuksen mukaan 76% myyntijohtajista uskoo ryhmänsä käyttävän vain pientä osaa CRM:n ominaisuuksista. Jopa 50% sanoo, että CRM on "vaikea käyttöinen". Jonkin asian ollessa hankalaa käyttää, ihmiset luopuvat sen käytöstä.

Samaa viestiä me Hubit:ssa kuulemme Suomen markkinasta, myynnin CRM:n on oltava helppokäyttöinen ja joustava. Asiakastietojen ja hankkeiden tilan päivittäminen täytyy onnistua niin mobiilisti kuin työasemaltakin, helposti. Joustavuutta CRM-ratkaisuun halutaan markkinamuutosten ja teknologiakehityksen vuoksi. Eilisen toimivat ratkaisut eivät toimi enää huomenna.

Siksi haluamme esitellä massiivisesti parannetun HubSpotin Sales Hub Enterprise -ohjelmiston, joka sisältää yritystason CRM:n, tekoälypohjaiset myynnin kiihdytyksen työkalut, yhdistetyt Configure-Price-Quote -työkalut ja suoraviivaisen myynnin raportoinnin.

Käyttöönotto HubSpot -kumppanin kanssa

Käyttöönotto kannattaa tehdä hyvän kumppanin kanssa. Hyvä kumppani auttaa soveltamaan parhaita käytäntöjä ensimmäisestä päivästä alkaen. Kokeneen kumppanin kanssa käyttöönotto etenee systemaattisesti ja määrätietoisesti, jolloin pysytään aikataulussa ja budjetissa. Hubitilla on kymmenen vuoden kokemus HubSpot -käyttöönotoista ja se on yksi kokeneimmista ellei kokenein HubSpotin Sales Enablement ja Sales Hub kumppani. 

 

Sukelletaanpa seuraavaksi tarkastelemaan Sales Hub Enterprisen uusia mahdollisuuksia.

 

Yritystason CRM

Yritystason CRM tarjoaa myynnille joustavuutta ja hallintaa, jota se tarvitsee liiketoimintansa rakentamiseksi palvellaakseen asiakkaita.

Mukautetut objektit

Mukautetut objektit ovat nyt saatavilla kaikissa Enterprise-tason HubSpot Hubeissa. Mukautettujen objektien avulla voit tallentaa tietoja laajasti HubSpotiin, mukaan lukien tilaukset, lähetykset ja paljon muuta. Mukautetut objektit toimivat HubSpotissa samoin kuin vakio-objektit, kuten kontaktit (Contacts) ja yritykset (Companies). Niitä voi luoda ja hallita helposti. Niiden pohjalta voi rakentaa työnkulkuja (Workflows) ja luoda raportteja.

 

HubSpot Sales Hub Enterprice CustomObjects1

 

Miten ne toimivat?

Mukautettujen objektien käytön aloittaminen edellyttää HubSpot API rajapinnan käyttöä. Hyödynnä API-dokumentaatiota ja katso, miten määrität mukautetut objektit API:n kautta. HubSpotin API-rajapinta on kattava ja selkeä kokonaisuus. Kun olet määrittänyt mukautetun objektin, voit luoda tähän kyseiseen objektiin liittyviä uusia mukautettuja objektitietueita, tarkastella mukautettuja objektitietueita taulukossa ja suodattaa tietueet niiden ominaisuusarvojen perusteella.

Tiimit ja käyttöoikeudet

Voit suojata kaikkien CRM:ään tallennettavien tietojen eheyden  määrittelemällä, nyt ensimmäistä kertaa, tietokohtaiset käyttöoikeudet kaikille CRM-tiedoille. Tietokohtainen muokkausoikeus tarkoittaa, että muokkausoikeus on esimerkiksi rooliperusteinen. Näin vastuut ja oikeudet menevät henkilöiden tehtävien mukaisesti.

 

HJubSpot Tiimit ja Käyttöoikeudet

 

Miten oikeudet määritetään?

Tässä esimerkki, kuinka helposti HubSpotissa voi tehdä muutoksia. Siirry kohtaan Asetukset> Ominaisuudet. Napsauta yhden tai useamman ominaisuuden vieressä olevaa valintaruutua ja valitse sitten Määritä käyttäjät ja tiimit. Valitse käyttäjät ja ryhmät, jotka voivat muokata arvoja ja napsauta Tallenna.

Account Based Marketing (ABM) & Selling

HubSpot lanseerasi jo toukokuussa koko joukon ABM-ominaisuuksia. Nyt HubSpot lisäsi kymmeniä uusia ABM-ominaisuuksia, kuten Target Account Home. Target Account Home -näkymässä on yhteenveto, mistä näkee yhdellä silmäyksellä Target Accountien tilanteen. Tämä näkymä auttaa myyntitiimejä työskentelemään käsi kädessä markkinointitiimin kanssa ABM-strategian toteuttamiseksi. Tähän mennessä yli 8000 asiakasta on ottanut ABM:n käyttöön HubSpot-ratkaisussaan.

 

HubSpot ABM -työkalut

 
Mistä ABM -työkalut löytyvät?

Aktivoi ABM-ominaisuudet siirtymällä HubSpot-tililläsi kohtaan Contacts >Target Accounts. Valitse Get started. Sinua pyydetään määrittämään Target Account Home. Aktivoinnin jälkeen kaikki ominaisuudet ovat heti käytettävissä HubSpot-tililläsi.

Tekoälyn avulla toimivaa myynnin kehitystä

Mukautettujen objektien voima yhdistettynä aikaisempiin uudistuksiin, kuten HubSpotin uusi ABM-toiminto ja tietokohtaiset käyttöoikeudet, luovat tehokkaan perustan myyntitiimille. Lisäksi järjestelmään on luotu joukko uusia työkaluja, joiden avulla myyjät voivat tehdä myyntitöitä nopeammin ja tehokkaammin. Esimerkiksi:

Tekoäly

HubSpot on alusta asti hyödyntänyt tekoälyn voimaa ja löytänyt myyntiä tukevia toimintatapoja. Yksi uusimmista tekoälyn parannuksista on ominaisuus, joka skannaa automaattisesti potentiaalisen asiakkaan sähköpostin allekirjoituksen ja tuo asiaankuuluvat tiedot, kuten nimen, työnimikkeen, yrityksen ja paljon muuta tietoa suoraan CRM: ään. HubSpot:in tutkimuksen mukaan pelkästään tämän ominaisuuden avulla myyjä säästää viikossa työaikaa tunti ja 50 minuuttia. Tämä ei ole ainut aikaa säästävä uusi ominaisuus, kerromme niistä mielellämme lisää – ota yhteyttä.

 

HubSpot AI
 
Kuinka sen saa käyttöön?

Tekoäly on leivottu sisään suoraan HubSpotiin ja toimii konepellin alla - mitään teknistä asennusta ei tarvita. Kaikki Sales Hub-asiakkaat pääsevät käyttämään uutta tekoälyominaisuutta. Mene vain suoraan Contact- ja Company -asetuksiin ottaaksesi sen käyttöön.

 

Sales Engagement -työkalut: Sequences


Sequences -työkaluun on tullut useita parannuksia, kuten joukkoaktivoiminen, lähettäjän pisteet, tiukempi integrointi LinkedIn Sales Navigatoriin ja paljon muuta. Sequencien avulla on erittäin kätevää luoda sarja sähköposteja ja seurantatehtäviä varmistamaan, että viestintä toteutuu yhteisesti sovitun mallin mukaisesti. Sequencien avulla myyjät voivat hallita myyntiprosessia kaikissa käytettävissä olevissa kanavissa. Näin saadaan pitävä perusta toiminnan onnistumisen seurannalle ja kehitystoimenpiteille. Toimimattomat komponentit saadaan muutettua ja toimivia viestejä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa.

HubSpotin LinkedIn -integraatio on parantunut. HubSpotista on mahdollista lähettää suoraan InMail- ja yhteyspyyntöjä LinkedIn-kontakteille, mikäli käyttäjällä on LinkedIn Sales Navigator käytössä.

 

HubSpot Sequences - Intro

 

Mistä Sequencet löytyvät ja miten ne toimivat?

Valitse navigaatiosta Automation, sitten alasvetovalikosta Sequences. 

Viimeisimmät parannukset Sequence -työkaluun:

Usean kontaktin liittäminen Sequenceen kerralla. Sekvenssien avulla myyjä voi määrittää sarjan sähköpostiviestejä ja seurantatehtäviä varmistaaksesi, että prospektit eivät pääse "unohtuman" – on mahdollista aktivoida jopa 50 kontaktia yhteen ja samaan sequenceen vain muutamalla klikkauksella.

Usean kontaktin poistaminen Sequencestä kerralla. Sekvenssit automatisoivat manuaalisen seurannan puolestasi ja jos viestintäsuunnitelmat muuttuvat, voidaan useita kontakteja poistaa sekvenssistä muutamalla napsautuksella.

Voit keskeyttää sekvenssin tehtävän suorittamisen perusteella: Kontrolloit siten itse myyntiautomaatiotasi. Keskeytä sekvenssi sen perusteella, onko sekvenssissä oleva tehtävä suoritettu vai ei. Siten voit olla varma, että automaattiset sähköpostiviestien lähetys- ja seurantatehtävät ovat merkityksellisiä ja tuoreita.

Lisää manuaalisia sähköpostilähetyksiä sekvenssin vaiheiksi: Räätälöi kontaktointi, kun aika on oikea. Nyt voit lisätä manuaaliset sähköpostilähetykset yhdeksi vaiheeksi sekvenssiin. Kun on aika lähettää sähköposti käsin, sekvenssi muistuttaa sinua ottamaan tietyn sähköpostimallin ja personoimaan tai säätämään viestiä siten, että se on merkityksellistä juuri sillä hetkellä.

Lisätietoa sequence- ja workflow-työkaluista: https://www.hubspot.com/products/sales/sales-automation

 

Päivän näkymä - myyjien uusi koti

Pysyäkseen tehokkaana jokaisen myyjän tulisi aina tietää, mitä tehdä seuraavaksi. Myyjän on usein käytettävä sähköpostiohjelmaa, asiakashallintasovellusta, kalenteria, laskentataulukoita muistikirjaa ​​ja monia muita erilaisia ​​sovelluksia pyrkiessään selvittämään, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä myyntitoimintojen toteuttamiseksi ja lopulta myyntitavoitteen saavuttamiseksi. HubSpotin Päivän-näkymä tuo myyjälle henkilökohtaisen komentokeskuksen.  Sen avulla myyjä keskittyy tavoitteidensa kannalta oleellisiin asioihin. 

 

slider-mockup-4 (2)

Päivän näkymä on käytettävissä kaikissa Sales Hubeissa.

 

HubSpot mobiiliaplikaatio

Oletko liikkeellä? HubSpot-mobiilisovelluksella sinulla on aina pääsy myyntiprosessiin käden ulottuville. Päivän-näkymä välilehdeltä pystyt seuraamaan myyntiprosessin tapahtumia myös tien päällä.

 

Mobiiliaplikaatio

 

Yhdistetyt CPQ-työkalut


Tarjousten tekeminen vie usein paljon aikaa. HubSpot Sales Hub Enterprise-sovelluksen uudistetut Configure-Price-Quote (CPQ) ominaisuudet ovat aikaisempaa merkittävästi joustavampia. Tämä auttaa myyjiä tekemään nopeammin ja tehokkaammin yrityksen ilmeen mukaisia tarjouksia. Tämä palvelee asiakasodotuksia ja myyjien omien tavoitteiden saavuttamista.



Tarjouksentekotyökalu [beeta]

 

HubSpot on tehnyt tarjous-työkaluun parannuksia, joiden avulla tarjousten teossa voi hyödyntää "design managerin" voimaa ja luoda räätälöitäviä omannäköisiä tarjouksia. Tai voi valita mallien joukosta valmiin pohjan, jolloin tarjouksen saa tehtyä nopeasti ja näppärästi. Ajan myötä tarjous -työkalun sisällöstä tulee kattavampi ja visuaalisesti rikkaampi, joka auttaa myyjää tekemään parempia ja vetoavampia tarjouksia.

 

HubSpot tarjoustyökalu

 

Kuinka se toimii


Tarjouksen pohjaksi on mahdollista valita joko oletustarjousmalli tai muutettava tarjouspohja. Muutettava tarjouspohja mahdollistaa pohjan HTML:n, CSS:n tai JavaScriptin muokkaamisen tarpeiden mukaisesti. ”Julkaisemalla” muokattava tarjouspohja on se koko myyntitiimisi jäsenten käytössä. Näin rakennetaan yrityksen tarjouspohja-arsenaalia, mikä tehostaa ja nopeuttaa asiakaspalvelua, tarjousten muodossa.

Tuotekirjasto

Tuotekirjaston parannusten avulla HubSpotiin voi nyt tallentaa perusnimikkeiden (SKU) ominaistiedot sekä räätälöitävien nimikkeiden ominaisuudet. Kyseiset tiedot ovat helposti myyjien saatavilla ja hyödynnettävissä tarjousten tekemisessä.

 

HubSpot tuotekirjasto

Kuinka se toimii

Luo tuotekirjasto myymistäsi nimikkeistä ja palveluista. Liitä tuotteet yksittäisiin tarjouksiin. Näitä tietoja voidaan hyödyntää myös HubSpotin kautta tehtävissä raporteissa. Näin voidaan seurata HubSpotista suoraan asiakaskohtaisen myynnin jakautumista eri tuotteille tai tuotekohtaisen myynnin jakautumista eri asiakkaille.

 

Uudet CPQ-integraatiot


HubSpot esitteli uusia kirjanpitolaajennuksia ja uusia kirjanpito-ohjelma integraatioita, joiden avulla voi muuttaa tarjoukset rahaksi nopeammin ja tehokkaammin. Uusien NetSuite-, QuickBooks Online-, Xero- ja Nubox-integraatioiden avulla voi käyttää kirjanpito-ohjelmistoa suoraan HubSpotissa laskujen luomiseen, verokoodien liittämiseen ja valuuttojen synkronointiin. Nämä lisäykset lisäävät joustavuutta ja poistavat ”rutiinitoimintoja”, eli nopeuttavat prosessia ja parantavat asiakaspalvelua.

 

HubSpot CPQ -integraatiot

 

Kuinka se toimii

Mene HubSpot App Marketplace:iin hakeaksesi tarvittavat integraatiot. Sieltä voit yhdistää valitsemasi ohjelmiston napsauttamalla ja yhdistämällä tilisi noudattamalla näytön ohjeita. Nämä integraatiot ovat kaikkien HubSpot-käyttäjien saatavilla.

 

Virtaviivainen myyntiraportointi

Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, myyntijohtajat tarvitsevat kattavan näkyvyyden myyjien suorituskykyyn, kauppoihin ja tarjouskantaan. Monessa yrityksessä myyntijohtajat joutuvat tekemään merkittävän määrän töitä ajankohtaisen myyntiennusteen tekemiseksi, useista eri tietolähteistä. Sales Hub Enterprise kokoaa yhteen ryhmäsi myyntitiedot ja antaa myyntijohtajalle kaiken, mitä he tarvitsevat myyntitoiminnan suunnitteluun ja ohjaamiseen.


Myyntianalytiikka: Näkymä kauppoihin, myyntiputkeen ja valmentamismahdollisuuksiin

Uusi myyntianalyysityökalu antaa runsaasti tietoa myyntiputken yleisestä kunnosta. Se antaa mahdollisuudet myyntitiimin valmentamiseen ja tulosten parantumiseen ajan myötä. Sales Hub Professional- ja Enterprise-asiakkaat voivat hyödyntää suoraan yli 20 tehokasta raporttia. Esimerkiksi myyntisuppiloraportti tarjoaa klassisen näkymän myyntikanavan tehokkuuden ymmärtämiseen.

 

HubSpot myyntianalytiikka

 

Myyntiputki elää jatkuvasti. Vesiputousrapotti auttaa näkemään tarjouskannassa tapahtuneita muutoksia. Esimerkiksi tarjouskannan kokonaisarvon vaihtelu, yksittäisten tarjousten aikataulullinen venyminen ja yksittäisten tarjousten arvon eläminen antavat tärkeää tietoa tulevaisuuden tarjousten tekemiseen – miten palvelemme asiakkaitamme parhaiten, miten nopeutamme sisäistä toimintaamme ja mikä kokonaisuus on asiakkaillemme paras?

 

HubSpot myyntiputken vesiputousraportti

 

Kauppojen muutoshistoriaraportista selviää tarkasti, miksi tarjoukset muuttuivat. Sieltä näkyvät kaikkien myyntiputkessa olevien tarjousten muutokset. HubSpot näyttää kaikki tärkeät muutokset, kuten luodut uudet diilit, diilien klousauspäivän siirtyminen eteenpäin, muutokset tarjousten hintoihin ja aikaisempiin vaiheisiin palautuneet diilit.

 

HubSpot kauppojen muutoshistoria

 

Lopuksi, myyntijohtaja saa paremman näkyvyyden asioihin, joka auttaa häntä valmentamaan ja parantamaan myyjien suorituksia. Myyntianalyysi sisältää Coach Reps & Teams -raportit, joten johtajat voivat hioa yksittäisten myyjien suorituskykyä valmennustilaisuuksissaan ja henkilökohtaisella valmentamisellaan.

 

HubSpot valmennusraportti

 

Ennustesovellus [Beta]

Uusi ennustesovellus (Forecast) on vielä kehitysvaiheessa (beta-versio). Sen valmiusaste on kuitenkin todella pitkällä, koska se on julkaistu jo osana kokonaisuutta. Forecast-toiminto kerää tietoja myyntihankkeista ja muodostaa niistä myyntiennusteita. Nyt ei tarvitse enää syöttää hanketietoja uudestaan ja tiedot päivittyvät raporteille suoraan. Näin eliminoidaan turha kaksinkertainen työ ja siitä aiheutuva virheriski sekä rapotit pysyvät ajan tasalla. Tämä mahdollistaa nopean reagoinnin muuttuneeseen tilanteeseen.

Yhteenveto

 

HubSpot jatkaa kehitystyötään sovelluksen helppokäyttöisyyttä korostavalla linjallaan. Kilpailevien CRM-toimittajien ratkaisukokonaisuudet eivät tähän pysty vastaamaan. Mitä helppokäyttöisyys oikeasti merkitsee?

Myyntiprosessit ja niiden tarpeet muuttuvat jatkuvasti. Tämä taas johtuu asiakastarpeiden ja markkinan muutoksista. Helppokäyttöisyys tarkoittaa muutosherkkyyttä – järjestelmää on mahdollista joustavasti muokata uusien vaatimusten mukaisesti – ilman massiivisia kehityshankkeita. Helppokäyttöisyys tarkoittaa myös myyjien toimintaa tukevaa toimintaa – myyjien on saatava järjestelmältä enemmän kuin mitä sen käyttäminen vaatii.

Näitä asioita varten HubSpot Sales Hub Enterprise on tehty.

Uusi Sales Hub Enterprise on nyt saatavilla.

Oletko jo Sales Hub Enterprise -käyttäjä? Uudet toiminnallisuudet ovat todella tutustumisen arvoisia. Se onnistuu kirjautumalla HubSpot-tilillesi ja seuraamalla yllä olevia vinkkejä.

Haluatko tukea Sales Hub Enterprise:n tutustumiseen? Ota yhteyttä Hubit-tiimiin heti tänään.

 

HubSpot CRM on ilmainen

Helppokäyttöisyys

Hubit hubSpot -käyttöönotot

Tuottavuus ja ajan säästö

3-336

Käyttäjät rakastavat