Marketing Program Playbook

Hanki räätälöity markkinointiautomaation hyödyntämisen suunnitelma, jolla saat rajalliset resurssit tehokkaaseen käyttöön ja mahdollistat markkinoinnin ja myynnin yhteispelin.

VARAA TAPAAMINEN

Oranssiviiva

Markkinointiautomaation hyödyntämisen suunnitelma ja tiekartta kohti dataohjattua markkinointia

Marketing Program Playbookin avulla tunnistetaan ne markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet sekä asiakaskohtaamiset, joiden avulla saavutetaan haluttu liiketoimintavaikutus (kuten liidimäärän kasvattaminen, asiakastyytyväisyyden nostaminen, kauppojen hitraten parantaminen, jne).

Playbook-lähestyminen auttaa hyödyntämään rajalliset markkinoinnin ja myynnin henkilöresurssit ja tukibudjetin tehokkaimmalla tavalla. 

 

Mitä saat hankkiessasi Marketing Program Playbookin?

icon star white

Liiketoimintavaikutukseen tähtäävän suunnitelman markkinointiautomaation hyödyntämiseksi

icon star white

Toteutusvalmiin tiekartan markkinointiautomaation hyödyntämisen aloittamiseen ja kehittämiseen

icon star white

Yhteisen ja dokumentoidun suunnitelman markkinoinnin ja myynnin yhteistyölle

Oranssiviiva

Marketing Program Playbook on asiakaskohtaisesti räätälöity suunnitelma

Jokainen organisaatio on aina hieman eri vaiheessa ja tilanteessa digitaalisen markkinoinnin kehityspolullaan. Osa asiakkaistamme on työstänyt vahvasti asiakkaan polkua ja ostajapersoonia, kun taas toisille nämä ovat uudempia asioita. Toisille teknologiaratkaisut tulevat annettuna, kun taas toisille teknologian valinta itsessään on iso pohdinnan paikka.

Siksi Marketing Program Playbook toteutetaan aina asiakaskohtaisesti räätälöiden, mikä vaikuttaa myös Playbookin lopulliseen sisältöön. 

 

Oranssiviiva

Mitä Marketing Program Playbookiin kuuluu?

 

icon star
Liiketoimintatavoite

Marketing Program Playbook lähtee aina liikkeelle liiketoimintatavoitteesta, jota tavoitellaan. Tämän tavoitteen ympärille rakennetaan suunnitelma siitä, miten markkinointiautomaatio auttaa tavoitteen saavuttamisessa.

icon star
Palvelun kilpailuedut

Suunnitelman palvelun kilpailuetujen tunnistaminen ohjaa oikeanlaisiin markkinoinnin ja myynnin toimenpiteisiin ja automaatioihin.

icon star
IT:n mahdollisuudet ja rajoitukset

Pääsääntöisesti Marketing Program Playbookit suunnitellaan teknologiariippumattomasti, mutta tilanteessa, jossa teknologiaratkaisut ovat annettuja tekijöitä huomioidaan teknologian mahdollisuudet ja rajoitteet. Organisaation IT-arkkitehtuuri huomioidaan osana Playbookin suunnittelua.

icon star
Liidien pisteytys

Jos markkinointiohjelma on sellainen, että siinä on hyötyä liidien pisteytyksestä, mietitään pisteytyslogiikka osana Marketing Program Playbookia.

icon star
Lähtötilanneanalyysi

Organisaatiot ja liiketoiminnat ovat eri tilanteissa, siksi lähtötilanteen analyysi ja jo tehdyn työn mahdollisimman laaja hyödyntäminen toimivat lähtökohtana Playbookille.

icon star
Sisällöt ja olemassa olevat assetit

Markkinointiautomaatio onnistuu parhaiten, kun se nostaa jo käytössä olevia toimintamalleja uudelle tasolle. Siksi Playbookissa huomioidaan jo nykyiset markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet.

icon star
Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö

Markkinoinnin ja myynnin väliset handoverit ovat haastavia ja niihin tulee kiinnittää erityistä huomiota. Selkeästi sovitut toimintatavat helpottavat yhteistyötä ja luovat pelisäännöt toiminnalle.

icon star
Asiakasymmärrys

Kiteytys liiketoiminnasta, prospekteista, asiakkaista ja ostajapersoonista luo pohjan asiakkaille arvoa tuottavan ohjelman suunnitteluun.

icon star
Vaiheistettu toteutussuunnitelma

Kiteytys liiketoiminnasta, prospekteista, asiakkaista ja ostajapersoonista luo pohjan asiakkaille arvoa tuottavan ohjelman suunnitteluun.

icon star
Automation Blueprintit

Automaation Blueprintit ovat konkreettisia suunnitelmia siitä, miten automaatiotoimenpiteet tapahtuvat, mitä niillä tavoitellaan ja millaisia sisältöjä toimenpiteet edellyttävät.

Oranssiviiva

Miksi Marketing Program Playbook Hubitilta?

 

  • Markkinoinnin automaation hyödyntäminen tarjoaa lähes rajattomat mahdollisuudet toiminnan kehittämiseen. Asiantunteva kumppani auttaa tunnistamaan relevanteimmat ensimmäiset kehittämiskohteet ja keskittymään niihin.

  • Markkinointiteknologian tehokas hyödyntäminen vaatii usein ajattelutavan muutosta. Playbookin tekoon osallistuvat henkilöt omaksuvat ajattelutavan projektin aikana.

  • Parissa viikossa ja neljällä työpalaverilla voidaan luoda liiketoimintavaikutuksen tuottava suunnitelma siitä, miten markkinointiautomaatiota hyödynnetään.

  • Hubitin kokemus erilaisista organisaatioista ja liiketoiminnoista auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia ja löytämään uusia mahdollisuuksia.

Oranssiviiva

Usein kysytyt kysymykset

 

Paljonko Marketing Program Playbook maksaa?

Marketing Program Playbook on aina asiakaskohtaisesti räätälöity projekti, jolloin myös sen kustannus vaihtelee jonkin verran. Ota yhteyttä ja varmistetaan teille sopivan Playbookin sisältö ja kustannus.

Mitä Playbookin toteutus edellyttää organisaatioltani?

Playbookista saadaan suurin hyöty, kun sen toteutukseen osallistuu henkilöstöä vähän laajemmin. Yleensä suosittelemme, että mukana on markkinoinnin, myynnin, tuotehallinnan sekä IT:n edustajia - toisinaan myös asiakaspalvelu tai toimitukset. 

Alle kymmenen henkilön ryhmillä Playbookin toteutus on jouhevaa ja suoraviivaista. Tällöin tyypillinen toteutustapa on kolme noin 2,5 tunnin työpalaveria sekä yksi tulosten läpikäyntitapaaminen. Näiden lisäksi on hyvä varata hieman aikaa taustatietojen keräämiseen ja tapaamisten valmisteluun. Yksittäisen henkilön työaikaa ei siis kulu projektissa paria päivää enempää.

Haluatko kuulla lisää?

Varaa alta esittelyaika – pohditaan yhdessä, miten markkinointiautomaatio valjastetaan liiketoimintasi kiihdyttäjäksi.