HubSpot CMS
Maailman paras verkkosivujen julkaisualusta. Helppokäyttöinen. Kytketty CRM:ään. Luotu käyttäjille, ei devaajille.
Mikä HubSpot CMS ja kenelle?
Verkkosivujen ylläpitäminen ja päivittäminen on usein vaikeaa perinteisellä julkaisujärjestelmällä. Yhden yksinkertaisen muutoksen teko ei välttämättä onnistu ilman ohjelmoijan apua. Verkkosivujen turvallisuus ja suorituskyky voivat myös tuottaa päänvaivaa. Yritysten kasvaessa verkkosivujen skaalaaminen ei välttämättä onnistu ilman kalliita ja vaikeasti hallittavia lisäosia. HubSpotin CMS on luotu ratkaisemaan näitä ongelmia.
"Hyvä CMS on paitsi helppo käyttää myös älykäs kumppani myynnissä ja markkinoinnissa. Liidien generointi ja asiakkaiden matkan tukeminen on kriittistä kun kilpailu lisääntyy ja asiakasodotukset muuttuvat entisestään."
Toni Riipinen, Toimitusjohtaja, Tempolecon Oy
Miksi HubSpot CMS on markkinoiden johtava julkaisualusta?
Helppo käyttää
HubSpot CMS:n avulla voimavarat voidaan keskittää hyvien asiakaskokemusten luomiseen. HubSpot antaa markkinoijille mahdollisuuden luoda itse sisältöä verkkosivuille. Ohjelmoijat voivat myös käyttää juuri niitä työkaluja, jotka ovat heille parhaita.
Sisältää CRM:n
CRM mahdollistaa sivujen personoinnin, liidien tallentamisen ja analytiikan. Verkkosivujen yhteispeli CRM:n kanssa mahdollistaa paljon saman alustan sisällä. Yhteistyö markkinoinnin ja myynnin välillä kasvaa.
Tukee myyntiä
Sisäänrakennettu hakukoneoptimointi, liidien generointi, live chat & chatbot. HubSpotin työkalujen avulla oikeat ihmiset löytävät sivustollesi ja vierailijat saadaan muutettua liideiksi.
Huoletonta menoa
Tietoturva ja tekniset päivitykset ovat ulkoistettu HubSpotille, jolloin niistä ei tarvitse erikseen huolia. Helppoa ja tehokasta.
HubSpot CMS Starter
€21/kk
https://www.hubspot.com/pricing/cms?term=annual
PK-yritysten ketterä kokonaisuus. Alle 50 sivun verkkosivustoille. Sisältää esimerkiksi:
- Verkkosivut ja blogi
- Drag-and-drop editori
- perustason SEO suositukset
- CRM
- Kustomoituun domainiin yhdistäminen
- Personointi
HubSpot CMS Professional
€331/kk
https://www.hubspot.com/pricing/cms?term=annual
Kaikki mitä kasvava yritys tarvitsee myyntiä tukevan verkkosivuston rakentamiseen ja hallintaan. Sisältää esimerkiksi:
- Starter-paketin ominaisuudet
- Edistyneet SEO-suositukset
- Personointi Smart Contentilla
- Dynaaminen sisältö
- A/B testaus ja raportointi
- Site tree
HubSpot CMS Enterprise
€1104/kk
https://www.hubspot.com/pricing/cms?term=annual
Verkkosovellusten rakentamista, tiimien hallintaa ja useita domaineja samalla julkaisualustalla. CMS Hub Enterprise vastaa suuremman yrityksen tarpeisiin. Sisältää esimerkiksi:
- Professional-paketin ominaisuudet
- SSO
- Mukautetut objektit
- Sisällön jako tiimien kesken
- Useampaan domainiin yhdistäminen
- Adaptive testing
- Jäsenkirjautuminen
Top #6 HubSpot CMS Hub kysymystä
HubSpot CMS on SaaS-pohjainen palvelu, johon on sisäänrakennettu tarvittava, liidien generoinnista tietoturvaan. WordPress on maailman käytetyin julkaisualusta, joka perustuu avoimeen lähdekoodiin. Saadakseen WordPressiin samat ominaisuudet kuin HubSpotin CMS:n, täytyy käyttäjän asentaa useita Plug-inejä (esim. SEO, tietoturva, analytiikka). Tämän myötä verkkosivujen hallinta voi muodostua vaikeaksi ja piilokulut kasvavat.
HubSpotin uusi CMS julkaistiin huhtikuussa 2020, joten se ei ole ollut markkinoilla pitkään. Kuitenkin lyhyessä ajassa se on noussut esimerkiksi G2-Crowd vertailusivustolla julkaisualustojen globaaliksi ykköseksi.
Suurin kynnys HubSpot CMS:n käyttöönotossa liittyy usein kiinteään kuukausihintaan. Vuoden kuluessa kuitenkin yhä useampi yritys on ymmärtänyt kuukausihinnan olevan itseasiassa matala - helppokäyttöisyyden sekä sivuston päivityksistä ja tietoturvasta huolehtimisesta luopumisen tuoma ajansäästö maksaa jo hinnan takaisin. HubSpot CMS sisältää myös ominaisuuksia jotka ovat muilla verkkosivualustoilla usein maksullisia lisäosia. SEO-työkalut, chatbotit, lomakkeet... lista on pitkä.
WordPressin lisäksi Drupal on Suomessa suosittu verkkosivualusta. Drupalin on hyvä julkaisualusta monimutkaisten sivustojen hallintaan, mutta sen käyttäminen on hankalaa. Drupalia hyvin hallitsevia tahoja on Suomessa on vähän, joten kustannukset ovat usein korkeita.
Kumpikin julkaisujärjestelmä palvelee omanlaisiaan yrityksiä hyvin, mutta jos verkkosivujen sisältöä halutaan hallita helposti itse, tietoturvaan ja servereiden hallintaan ei haluta käyttää aikaa ja resursseja, voidaan CMS Hubia pitää parempana vaihtoehtona.
HubSpot CMS Professional lisenssi sisältää kaiken mitä kasvava yritys tarvitsee rakentaakseen ja hallitakseen moderneja, myyviä verkkosivuja. HubSpot CMS Enterprise tuo kuitenkin pöytään ominaisuuksia, joita suurempi - tai monimutkaisempaa sivustoa tarvitseva kasvava yritys tarvitsee. Esimerkiksi Serverless-toiminnot, jäsenyydet ja aktiviteettiloki ovat usein hyödynnettyjä Enterprise-tason toimintoja.
Sivustoa ei aina tarvitse laittaa kokonaan uusiksi siirtyessä uuteen julkaisualustaan. Hyvät osat voidaan säästää ja tuoda mukana helpommin hallittavaan alustaan. Sivuston siirtäminen toiselta alustalta HubSpot CMS:n päälle on suhteellisen vaivatonta.
HubSpot CMS ei maksa koskaan enempää kuin lisenssikustannus tasosta riippuen määrittää.
Verkkosivujen siirron tai uusien verkkosivujen rakentamisen yhteydessä HubSpot kumppanille maksetaan yleensä design-työstä, sivuston rakentamisesta ja koulutuksesta. Koulutuksen päämääränä on varmistua siitä, että asiakas osaa tulevaisuudessa itse käyttää alustaa, jotta riippuvuus partnereista minimoituisi.
Kokonaiskustannus verkkosivuprojektissa muodostuu siis useimmiten:
Suunnittelu + Rakentaminen + Jatkuva lisenssimaksu*
*Lisenssimaksun voi maksaa joko kuukausi- tai vuosierissä.
Jutellaan verkkosivuista!
Varaa HubSpot CMS esittely alta.