Markkinoinnin ja myynnin yhdistäminen
Myynnin ja markkinoinnin yhteinen, dataan perustuva tulosta ohjaava toimintamalli, kutsutaan myös nimellä Sales & Marketing alignment.
Yhteiset tavoitteet myynnille ja markkinoinnille varmistavat oikeat toimenpiteet
Myynti ja markkinointi ymmärtävät liidit samalla tavalla, ja tietävät miten ja milloin toimia.
Yhdessä määritellyt tavoitteet ja prosessit, sekä näiden seuranta, varmistaa sen, että myynti ja markkinointi toimii yhtenä rintamana samoilla teemoilla ja viesteillä, ja lähestyy juuri teille oikeita asiakkaita.
Myynnin ja markkinoinnin alignment sisältää parhaimmillaan mm.
Yhteiset tavoitteet ja mittarit
Sisältösuunnitelman ja taktiset toimenpiteet
Tarkkaan kuvatut ostajapersoonat
Hiotun myyntiprosessin ja siihen kuuluvat termit ja määritteet
PALVELUMME
Myynnin ja markkinoinnin yhdistäminen
Marketing & Sales Alignment -palvelu sisältää mm.
- Myyntiprosessi, ja siihen liittyvien määritteiden ja terminologian kuvaus
- Tarkkaan kuvatut avainasiakas-, ostaja-persoonat ja ostopolut
- Myynnin ja markkinoinnin välisen yhteistyömallin, ja siihen liittyvän raportointimallin luonti
- Myynnin ja markkinoinnin tavoitteiden ja KPI mittareiden luonti
- Myynnin ja markkinoinnin koulutus
Miten etämyynnissä onnistutaan?
Useat menestyvät yritykset keskittävät myyntiprosessejaan verkkoon, sillä asiakkaat ovat aiempaa valmiimpia ostamaan verkosta.
Kuinka myynti ja markkinointi käytännössä yhdistyvät HubSpotissa?
Lue 3 esimerkkiä myynnin ja markkinoinnin automaation killerikäytännöistä.
Ota yhteyttä!
Tehdään yhdessä myynnistänne se voittava joukkue.